(بهم میاد) شاید اساسی‌ترین نیاز امروز مقوله‌ی حجاب در کشور ما باشد، چرا که چند شاخصه‌ی اصلی را برای تبیین ضرورت مساله‌ی حجاب داراست. شاخصه‌هایی که برای حفظ حجاب اسلامی، ضرورتِ یک کار فرهنگیِ مناسب اقتضا می‌کند. به همین دلیل است که می‌توان «بهم میاد» را صرفِ نظر از وجوه داستانی و ادبی‌اش -‌که اتفاقا کم‌ارزش و بی‌اهمیت هم نیست-‌ منشوری فرهنگی برای حفظ حجابِ اسلامی دانست.


) بهم میاد) اتفاقی فرهنگی در خصوص حفظ حجاب اسلامی محسوب می‌شود. کتاب، داستان بلندی است در خصوص ضرورت حفظ حجاب اسلامی. این کتاب می‌تواند برای کسی که به حفظ حجاب اسلامی‌اش پایبند است و البته زیر هجمه‌ی رسانه‌های خارجی و متجددینِ‌ داخلی قرار دارد تا حجابش را کنار بگذارد ‌و به اصطلاح‌شان مترقی‌ شود امیدبخش باشد. کتاب، داستان دختری است که خودش حجاب را انتخاب می‌کند. دختری که ضرورت حجاب داشتن را فهمیده و حالا پس از این بلوغ فکری و منطقی برای حفظ حجابش تلاش می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در مدرسه‌ هدایت، حجاب بخشی از یونیفرم‌مان بود. اما من به محض این‌که از در مدرسه پایم را بیرون می‌گذاشتم، آن را برمی‌داشتم؛ چون اصلا جگرش را نداشتم آن‌طوری در وسایل نقلیه‌ عمومی مانند اتوبوس یا تراموا قدم بگذارم...وقتی درس خواندن در هدایت را شروع کردم، از حجاب پوشیدن بدم آمد. سرم می‌خارید و از پوشیدن آن در زنگ ورزش به شدت تنفر داشتم. فکر می‌کردم که روی سرم ترسناک به نظر می‌رسد و در دو هفته اول همیشه گیسوهایم را حالت می‌دادم و می‌گذاشتم‌شان بیرون، طوری که هر کسی من را با آن وضع ببیند، بداند موهای قشنگی دارم. پریشان بودم، اما بعد از مدتی که با بچه‌های دیگر آشنا شدم، این کار به نظرم احمقانه آمد. کم‌کم به آن عادت کردم و دخترهایی را دیدم که آن را فول‌تایم و حتا داوطلبانه بیرون از مدرسه می‌پوشیدند. به خاطر شجاعت‌شان احترام زیادی برای آن‌ها قائل بودم. حتا کمی به آن‌ها حسودی‌ام می‌شد؛ چون من بلافاصله بعد از مدرسه می‌خواستم روسری‌ام را بکنم، ولی آن‌ها می‌توانستند کاملا آرام و حتی با افتخار سوار قطاری شوند که پر بود از دانش‌آموزان مدارس دیگر،‌ بدون این‌که حتی ذره‌ای تردید یا ترس داشته باشند. به نظر می‌رسید آن‌ها بسیار با هویت خودشان در صلح‌اند و هر کسی آن‌ها را می‌شناسد، در چارچوب‌های خودشان به آن‌ها احترام می‌گذارد.

 شما خواننده محترم می توانید برای دریافت این کتاب،  به کتابخانه مراجعه فرمائید.






طبقه بندي: اخبار کتابخانه،
امتياز : :: نتيجه : 1 امتياز توسط 5 نفر مجموع امتياز : 5
تعداد بازديد مطلب : 95

[ یکشنبه 22 تیر 1393 ] [ 9:10 ] [ محمد سلامی ]

[ نظرات (0) ]